CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

dream girl...

dream girl...
cerita kehidupan realiti dan fantasi

Wednesday, April 27, 2011

Kebahagian Bukan Milikku (Part 2)

"Isya cuti sampai bila?" soal mama.
"Tiga minggu je ma. Isya ada short sem. Tak dapat la cuti lama-lama," kataku.

Aku dapat melihat wajah mama yang sayu. Aku tahu mama sunyi. Mama bosan. Kalau la mama mendapat seorang suami yang penyayang, yang ada hanya untuk mama, mesti hidup mama ceria. Aku tidak kisah kalau mama mahu mencari pengganti lain. Aku menyokongnya. Aku tidak mahu mama keseorangan dalam menempuh hari-hari tuanya nanti. Sekarang hidup mama hanya bertemankan adik-adikku. Ayah jarang sekali pulang.

"Nanti isya dah balik kolej, tak ada siapa la nak sembang dengan mama. Adik-adik kamu sibuk dengan sekolahnya. Ika pula memerap je dalam bilik. Tinggal mama dengan Aril je. Aril ni pun tahun depan dah nak tadika," mama meluahkan perasannya.
"Peah kan ada.. Mama makan peah makan. Mama tidur peah pun ikut tidur.. Mama joget confirm peah pun joget.. hehe," gurauku.
"Tapi bila mama tanya, yang peah tahu jawab 'meow..meow..' je la," balas mamaku.

Aku kasihankan mamaku. Banyak dugaan yang ditempuhinya. Aku masih teringat kata mamaku suatu ketika dulu. "Mama bertahan pun kerana anak-anak mama".

0 comments: